Het programma

Helaas is dit evenement geannuleerd. 

24 augustus 2021

16.30 uur

Brand Partnerships

Carsten Meijer Commercial Director EMEA,; VICE+
Jasper Vierboom Creative Director; VICE+

VICE Media Group is een wereldwijd actief multi-platform mediabedrijf. Met merken als VICE, i-D en Refinery29 geven zij jongeren en ondervertegenwoordigde  stemmen een platform en stem. In deze talk nemen Carsten en Jasper je mee in de wereld van VICE en vertellen ze over hoe je brand partnerships kunt aangaan op een manier die jonge mensen aantrekt.

26 augustus 2021

16.30 uur

Hoe bloeddonatie aantrekkelijk wordt bij miljoenen Amerikaanse gamers

Kevin Loos Head of Accounts Esports; 2Basics

Blood Centers of America, verantwoordelijk voor 40% van de Amerikaanse bloedvoorziening, is op zoek naar nieuwe, jonge bloeddonoren. Via de succesvolle Nederlandse #myfirstblood campagne van bloedbank Sanquin, komen zij terecht bij het Haarlemse bureau 2Basics, die hen helpt Amerikaanse gamers te werven als bloeddonor.

In deze sessie legt Kevin Loos uit op welke manier een partnership met game maker Riot Games leidt tot een miljoenen bereik. Onder de campagne paraplu ‘First Blood Saves Lives’ brengen ze het thema bloeddonatie tijdens de wedstrijden van de grootste esports competitie van de VS onder de aandacht bij kijkers en fans. Nieuwe donoren worden beloond met een ingame skin.

Tijdens de sessie wordt er verder ingegaan op de maatschappelijke activatiekracht van de gaming community. En de verschillende mechanismes die merken kunnen benutten om onderdeel te worden van deze wereld.

31 augustus 2021

16.30 uur

Balancing brand and performance within content strategy

Ferdinand Goetzen Startup founder; Growth at Hubs

How do you balance performance and brand within your content strategy? From PR stunts to thought leadership to SEO to sales collateral, content marketing can take many different forms; a challenge many companies struggle with. In this session, Ferdinand Goetzen will share his experiences with developing content strategies that meet both brand- and performance-based goals.

2 september 2021

16.30 uur

How to connect


Adformatie organiseert dit congres in samenwerking met: